2010. június 25., péntek

Kötöttem egy könyvet

Az első jegyzetfüzetem borítója stílusosan a varráshoz kapcsolódik. Ez lesz a jegyzetfüzetem, amiben az ötleteimet fogom lejegyezni, illetve azokat a fontos tudnivalókat, amit majd megtanítanak nekem a varrótanfolyamon (ha egyszer lesz végre ilyen is).
Szóval, hetek óta bújom a szükséges szakirodalmat, fotók, leírások tömegét tanulmányoztam át a témával kapcsolatban. A héten pedig úgy döntöttem hogy beszerzem az első könyvem elkészítéséhez szükséges legfontosabb alapanyagokat: papír (méretre vágva, 100 gr offszet és 3 mm vastag karton), mintás papír a borítónak (ebből többfélét is vettem), zsineg, ragasztó, görbe tű (állítólag labdát szoktak vele varrni és most jöttem rá, hogy igen hasznos kis eszköz, amit másra is fogok tudni használni.
És akkor dokumentálok néhány fázisfotót és a készterméket, ami nem lett egy első osztályú csúcstermék, de mindenképpen egyedi :)

A végeredmény:


Egy nagy göböt sikerült varázsolnom balról a második kötésre, ez azért lett, mert elfogyott a cérnám, és pont rossz helyen sikerült újat csomóznom. Vissza is kellett egyszer bontanom mert nem lett túl feszes.
A következőt valamilyen vékony horgolófonallal fogom készíteni.

A könyv típusáról csak annyit mondanék még el, hogy ez a legrégebbi kötéstípus. Jóval Krisztus előtti időkből bukkantak rá olyan könyvekre, amelyben a lapok hasonló kötéssel, de fatáblához voltak rögzítve, van ahol kopt könyvként is említik. Nagyon jó volt készíteni és azt hittem hogy többet fogok vele szöszmötölni és visszabontani, vagy esetleg meg sem értem a kötés leírását.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése